Ze soustředění

11. 4. 2016

Jarní minisoustředění proběhlo v termínu 8.-10.4. v Roudnici nad Labem, kterou jsme vybrali po loňském utkání s Teplicemi právě v Roudnici, kdy jsme na ní měli jen pozitivní reference, které se potvrdili. Pěkné ubytování, areál se třemi trávami, umělou trávou, bazénem a halou nám byl skvělým útočištěm, zvláště když předpověď počasí nebyla na víkend ideální, nakonec nás ale zastihl lehký deštík jen v noci ze soboty na neděli, a tak jsme všechny tréninky absolvovali venku na přírodní trávě. Na soustředění jsme se sešli ve velmi slušném počtu 18 kluků, kdy chyběli jen zranění Tomáš, Nikola a Jirka Brůžek plus nováček v našich řadách Tadeáš.

Soustředění pro nás začalo v pátek ve 14:50, kdy jsme opustili brány Tempa a vyrazili na Masarykovo nádraží odkud jsme do Roudnice cestovali vlakem. Kolem 17. hodiny jsme již byli na místě v areálu, ubytovali jsme se a soustředění jsme zahájili týmovým rozhovorem o všem možném a hlavně o naší budoucnosti, jak většina z nás ví, tak za rok a čtvrt vstupujeme do žákovské ligy. Byli bychom rádi, kdybychom tam došli se všemi kluky, které máme nyní v kádru a to s takovými dovednostmi a schopnostmi abychom hráli důstojná utkání.  Během celého víkendu také probíhali individuální rozhovory s kluky. Po týmovém sněmu jsme měli večeři a po ní jsme rozehráli turnaj dvojic v nohejbale, pro tmu jsme ho nedohráli, a tak jeho druhá polovina byla odložena na sobotní večer. V sobotu jsme absolvovali na hlavním hřišti od 9:20 krátky trénink zaměrený na individuální herní činnosti jednotlivce, konkrétně zpracování, přihrávka, obcházení soupeře a vedení míče. Od 10 do 11:30 jsme sehráli utkání s místní Roudnicí, která ukázala, že má šikovné kluky a že s nimi dobře pracuje, byl to velmi pěkný zápas.  Následoval oběd a po obědě další trénink, který byl zaměřený na bagovky a akce v přečíslení 3:2, 2:1. Po večeři byla na řadě další týmová sešlost a kluci dostali příběhy ve kterých však chyběly hlavní postavy, a ty do příběhu měli dosadit právě kluci a to v podobě kluků z týmu. Zjistili jsme tak, kdo je "vůdce", "lotrando", "parťak" atd. Docela jsme se u toho zasmáli, hlavně o "lotranda" to byl velký souboj .Potom byla na řadě fotbalová univerzita pod vedením pana profesora Davida, kluci rozebrali pozici brankáře v brance a zmenšování střeleckého úhlu a řešení této situace střelcem, jako vzor pomocí videa jsme využili Thieryho Henryho a jeho pověstný obstřel brankáře placírkou. No a fotbal není jen věda, a tak jsme spěchali zpátky do praxe a šli jsme dohrát nohejbalový turnaj (který nám mimo jiné pomáhá trénovat odhad na míč, cit na míč, spolupráci, vystupování na míč atd.). Poslední utkání už kvůli tmě hraničilo s "regulérnosti", ale povedlo se, turnaj byl odehrán. Kluci se osprchovali a proběhlo vyhlášení příběhu a turnaje. Ve 22:00 hodin už byli v postelích. V neděli ráno jsme zaznamenali drobnou změnu, zatímco v sobotu v 7:30 už byli všichni cca. hodinu vzhůru, tak v neděli jsme některé kluky budili. Přesto se našla asi pětice kluků, která si přivstala a vyrazila si před snídaní zakopat. Dopoledne jsme naplánovali hodinu a půl dlouhý trénink, ale trénink měl tempo, chuť a náboj, a tak z toho byl zase dvouhodinový trénink. Věnovali jsme se hře zády k soupeřově brance - sbíhání promíč, zklepávání, otáčení se s hráčem za sebou, s volným prostorem za sebou, obejítí hráče za sebou atd.. A co myslíte, že jsme dělali po obědě? Šli jsme zase trénovat :-). Nejdříve jsme u tabule probrali výhody a nevýhody různých druhu zahrávání a bránění rohových kopů, a poté jsme rozlosovali kluky do 4 týmů, které čekal v rámci tréninku turnaj v rohových kopech, kluci tak měli přes polední klid možnost si vymyslet rozehrávky atd. V 16:45 bylo soustředění ukončeno vyzvedáváním kluků na místě.

Na soustředění jsem toho zvládli opravdu hodně a je třeba říct, že si kluci s nabitým programem poradili na výbornou, věříme, že v tom budou pokračovat i nadále. :-) Doufáme, že se klukům na soustředění líbilo stejně jako nám.